Η 3η επίδειξη Ιστορικών Αυτοκινήτων, συγκέντρωσε φέτος 31 Αυτοκίνητα στην εκδήλωση που διοργάνωσε η ΔΗ.Κ.Ε.ΦΙ.Ψ. σε συνεργασία με την ORCA στις 12 Ιουνίου στο Δήμο Φιλοθέης – Ψυχικού. Ως Ιστορικά-Κλασσικά θεωρούνται τα αυτοκίνητα, που είναι ηλικίας μεγαλύτερης των 30 ετών, και φέρουν ειδικές πινακίδες.
Σε μια μορφή παρουσίασης των αυτοκινήτων, αλλά και ζωντανής δράσης τα μετέχοντα πληρώματα, ξεκινώντας από την Α΄ πλατεία του Ψυχικού, διένυσαν απόσταση 11 περίπου χλμ στους δρόμους του Δήμου μας και κλήθηκαν να απαντήσουν σε διάφορες ερωτήσεις, σχετικές με την πορεία.
Το νήμα έκοψαν πρώτοι οι Τσοκανής & Ρουμάνης που ήρθαν από τη Θήβα, με το Renault 4L του 1971 κερδίζοντας τις εντυπώσεις καθώς δεν έκαναν ούτε ένα λάθος στην οριοθετημένη περιήγηση στους δρόμους του Δήμου Φιλοθέης-Ψυχικού. Η επιτυχία τους αυτή αποτελεί γεγονός μια που η συμμετοχή σ’αυτή την εκδήλωση απαιτεί προσοχή και αίσθηση πορείας στη γεμάτη από πλατείες και κυκλικούς δρόμους περιοχή.
Είναι επίσης ενδιαφέρον να τονισθεί ότι δυο πληρώματα εκτέλεσαν «άψογη διαδρομή» (όπως λέμε στην Ιππασία). Εκτός από τους Θηβαίους και οι Μανώλης & Γιώργος Πρωτονοτάριος με μια AR GTV είχαν 0 βαθμούς ποινής, αλλά έχασαν από το πλήρωμα του 4L καθώς είχαν νεώτερο αυτοκίνητο (του 1977 έναντι 1971) και φυσικά ισχυρότερο μοτέρ. Αυτά σύμφωνα με τον κανονισμό.
Στα ενδιαφέροντα της ημέρας εντοπίζεται για μια ακόμη φορά πως ο κυβισμός των μοτέρ δεν αποτελεί πάντα αναγκαία προϋπόθεση για τη διάκριση. Έτσι είδαμε τον Γιάννη Γλυνιαδάκη με τη Λίνα Νικητιάδου να καταλαμβάνουν την τρίτη θέση στη Γενική Κατάταξη με ένα Citroen Visa του 1984, από το οποίο υπάρχουν ακόμη και μοτοσικλέτες με διπλάσιο κυβισμό. Ο Γλυνιαδάκης όπως επίσης ο Μωρίς Καπουάνο (MG του 1968), ο Κυριάκος Κουκάκης (TR Herald του 1968) και ο Αλέξανδρος Αρώνης (Rover του 1948) ισοβάθμησαν καθώς είχαν μόνο ένα λάθος στη διαδρομή τους. Στην περίπτωση αυτή της ισοβαθμίας λαμβάνονται και άλλα στοιχεία (όπως έχει προκαταβολικά αναγγελθεί) για την επιμέρους κατάταξη. Έτσι είχαμε τις θέσεις 4, 5 και 6.
Εκτός από τα 6 πρώτα της Γενικής Κατάταξης που βραβεύθηκαν, επίσης υπήρχαν και άλλα ειδικά έπαθλα, πέρα του πρώτου γυναικείου πληρώματος. Έτσι να αναφερθούμε στο παλαιότερο αυτοκίνητο που ήταν μια Ford του 1933 του Γ. Δραζίνου, ο οποίος εκτός από το έπαθλο αυτό τερμάτισε και στην πρώτη εξάδα, αλλά ο Κανονισμός τα 2 έπαθλα τα θεωρεί…..βαρύ φορτίο.
- στην κατηγορία Young Timer, τη νίκη κατάκτησε ένα Mazda MX 5 με οδηγό τον Δημήτρη Κόλια, ενώ,
- στην ψηφοφορία για το ωραιότερο αυτοκίνητο τη γενική εκτίμηση κέρδισε το Peugeot 304 C του 1974 με πλήρωμα τον Γιώργο Παπαχρόνη & τη Νάνσυ Ανδριοπούλου. Η φροντίδα που του έχουν, ανταμείφθηκε.
Η διευκρίνιση είναι απαραίτητη καθώς διαπιστωμένα οι κάτοικοι της περιοχής αγαπούν τα Κλασσικά Αυτοκίνητα και έχουν αρκετά εκλεκτά και ακριβά κομμάτια του παρελθόντος. Όμως διστάζουν, αποφεύγουν ή προτιμούν να μην εντάσσονται σε μια οργανωμένη κίνηση. Έτσι έρχονται κάθε χρόνο στην εκδήλωση του Ιουνίου, κάνουν την βόλτα τους με τα πανάκριβα αυτοκίνητά τους περασμένων δεκαετιών, ρίχνουν μια ματιά στους φίλους που έχουν συγκεντρωθεί και αποχωρούν.
Βέβαια υπάρχουν άλλοι που εισέρχονται στο παιχνίδι και το απολαμβάνουν. Είναι το μεγαλύτερο ποσοστό. Π.χ οι κοπέλες Ζουπάνου & Καμακίδη που με ένα Volkswagen του 1969 κατακτήσανε το Κύπελλο Κυριών είναι από τη Φιλοθέη και με πολύ θάρρος οδήγησαν με εντυπωσιακούς ρυθμούς, μάλιστα πολύ καλύτερα και από ανδρικά πληρώματα. Ακολούθως η Ζουπάνου εκμυστηρεύθηκε στον Πρόεδρο της ΕΟ ΦΙΛΠΑ Δημήτρη Βερναρδάκη (που πάντα δίνει το παρών) ότι σκέπτεται να περιέλθει την Ελλάδα με το «Φάου Βε» για φιλανθρωπικούς σκοπούς.
Με την ολοκλήρωση της εκδήλωσης έγινε στο πρώην Blue Bell, στην Α΄πλατεία Ψυχικού, η απονομή των επάθλων και αναμνηστικών στους διακριθέντες και στους συντελεστές της Οργάνωσης, μεταξύ των οποίων πρωτεύοντα ρόλο έχουν ο Δήμαρχος Παντελής Ξυδάκης, οι Αντιδήμαρχοι Βύρων Σαμαρόπουλος και Γιώργος Παπαχρόνης, η Αντιπρόεδρος της ΔΗ.Κ.Ε.ΦΙ.Ψ. Σόφη Ζαφρακοπούλου, ο Νίκος Αποστόλογλου εκπρόσωπος της «Καμέλια» χορηγού της εκδήλωσης και άλλοι.
Πηγή ενημέρωσης: Δελτίο Τύπου κας Σόφης Ζαφρακοπούλου, Αντιπροέδρου ΔΗ.ΚΕ.ΦΙ.Ψ.