Είναι γεγονός πως κάθε μεταβολή σε συνήθειες δεκαετιών, προξενεί δυσάρεστα συναισθήματα…. Μας ξεβολεύει!
Οι κυκλοφοριακές παρεμβάσεις μας βγάζουν από τις συνήθειές μας… υποστηρίζει ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων. Και εξηγεί το “πως” και το “γιατί”.
Δυστυχώς σε αυτόν τον τόπο, τα αυτονόητα είναι πολλές φορές και… δυσνόητα. Πως αλλιώς να εξηγηθεί ότι οι κυκλοφοριακές παρεμβάσεις που γίνονται στην εμπορική περιοχή του Νέου Ψυχικού, στο Φάρο και στους πολύπαθους άξονες Δ. Βασιλείου και Ολυμπιονικών, γίνονται για το αυτονόητο…
Εφαρμόζοντας στοιχειωδώς τους κανόνες που ισχύουν (ΚΟΚ, ΓΟΚ, Κτηριοδομικός Κανονισμός) επιδιώκεται να εξασφαλιστεί η – όσο το δυνατόν – απροβλημάτιστη κίνηση των πεζών αλλά και η κυκλοφορία των οχημάτων, στο πιο πολυσύχναστο μέρος του Δήμου μας.
- «Και εμείς που θα σταθμεύουμε για να πάρουμε ψωμί, να αγοράσουμε κανένα βιβλίο;» διερωτήθηκε με θυμό η κα Μ. από το Ψυχικό…
- «Προφανώς όπου υπάρχει ελεύθερη νόμιμη θέση στάθμευσης». Είναι η απάντηση.
Και τίθεται το ερώτημα: Σε ποιά πόλη του προηγμένου κόσμου, υπάρχουν θέσεις στάθμευσης όλες τις ώρες, για όλους που επιθυμούν να σταθμεύουν, όπου θέλουν και όποτε θέλουν, στην πολυσύχναστη εμπορική περιοχή αυτής της πόλης ;
- Η συνέχεια, ήταν χαρακτηριστική: «Ναι, αλλά πριν ληφθούν τα μέτρα που λαμβάνονται, θα έπρεπε να κόψετε το λαιμό σας, να βρείτε που θα σταθμεύουμε «μας κατακεραύνωσε η ίδια «ευγενής» κυρία.
- «Μα… όσο και να… κόψουμε το λαιμό μας, δημοτικός χώρος για δημιουργία κοινόχρηστου χώρου στάθμευσης, στην περιοχή του Φάρου, δυστυχώς, δεν πρόκειται να βρεθεί, διότι τέτοιος χώρος – απλά – δεν υπάρχει».
Το ένα και μοναδικό ελεύθερο οικόπεδο που βλέπουμε όλοι, είναι ιδιωτικό, πολεοδομικά μπερδεμένο, αλλά και μετά την διευθέτησή του, η απόκτησή του και η δημιουργία δημοτικού parking, συνεπάγεται πολλά εκατομμύρια ευρώ, που σήμερα – και για όσο ακόμη το τραπεζικό σύστημα χωλαίνει – είναι αδύνατο να εξευρεθούν» είναι η απάντηση.
- «Ναι αλλά θα μπορούσατε να εγκαταστήσετε σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης με παρκόμετρα» ήταν η επόμενη κατηγορηματική της αναφορά, συνεχίζοντας απτόητη.
Πράγματι… υπό προϋποθέσεις θα μπορούσε να εγκατασταθεί ελεγχόμενη στάθμευση με το σύστημα των παρκόμετρων…. Μόνο που από τις σημερινές θέσεις που υπάρχουν, δε θα έμεναν ούτε οι μισές… διότι σύστημα «με τα παρκόμετρα» λειτουργεί μόνο με τις νόμιμες θέσεις όπως αυτές καθορίζονται αυστηρά με τα κριτήρια του Κώδικά Οδικής Κυκλοφορίας και για παράδειγμα, οι θέσεις κοντά σε γωνίες και σε διασταυρώσεις θα πάνε ….περίπατο. Η στάθμευση στις θέσεις αυτές συνιστά παράβαση με τις αντίστοιχες κλήσεις.
Επίσης, το σύστημα της ελεγχόμενης στάθμευσης «με τα παρκόμετρα», απαιτεί οργανωμένη και πολυπληθή Δημοτική Αστυνομία για την επόπτευσή του και εκεί υπάρχει μεγάλο πρόβλημα… Οι τρεις Δημοτικοί μας Αστυνομικοί αποκλείεται να γίνουν… δεκατρείς, άγνωστο για πόσα χρόνια ακόμη, λόγω της απαγόρευσης των προσλήψεων.
Έτσι λοιπόν, με τις κυκλοφοριακές παρεμβάσεις στην είσοδο – έξοδο στο Φάρο, στη Δ. Βασιλείου και στην Ολυμπιονικών, αποκλείστηκε η στάθμευση (κατά τις ισχύουσες διατάξεις) :
- επάνω στις γωνίες (5 μέτρα από την Οικοδομική Γραμμή του Οικοδομικού Τετραγώνου),
- κάτω και κοντά στους φωτεινούς σηματοδότες (20 μέτρα),
- επάνω και κοντά στις διαβάσεις (5 μέτρα από αυτές) και
- επάνω στις δεξιές λωρίδες κύριας κυκλοφορίας, στην έξοδο και στην είσοδο στο Φάρο.
Ήδη, εκτός από τις λίγες παρεμβάσεις που έχουν γίνει στην είσοδο του Φάρου – συμπεριλαμβανομένης και της αντιστροφής στην ροή της οδού Ψυχάρη – συνεχίζονται και οι επεμβάσεις στον άξονα της οδού Ολυμπιονικών :
- Ολοκληρώθηκε η σήμανση των διαβάσεων κατά μήκος της και στα σημεία που διασταυρώνεται με τις παρόδους της.
- Τοποθετήθηκαν στις διαβάσεις και γύρω από αυτές, ελαστικοί οριοδείκτες (τα γνωστά πορτοκαλί πλαστικά πασαλάκια) για την αποτροπή της στάθμευσης επάνω και κοντά στις διαβάσεις αυτές. Όπως επίσης, και στις γωνίες με τον άξονα της οδού Ολυμπιονικών, για να διευκολύνεται η ορατότητα των αυτοκινήτων στη συμβολή τους με τις παρόδους της.
Η συνολική επέμβαση στον άξονα οδού Ολυμπιονικών – οδού Δ. Βασιλείου και είσοδος – έξοδος Φάρου: :
- θα συμπληρωθεί με τον επανασχεδιασμό των λωρίδων στη συμβολή της λεωφόρου Δ. Βασιλείου με την Πλατεία Αγ. Σοφίας και την αναρρύθμιση του φωτεινού σηματοδότη που βρίσκεται εκεί. Ήδη, η σχετική κυκλοφοριακή μελέτη ολοκληρώθηκε και παραδόθηκε στο Δήμο μας.
- η κυκλοφοριακή ανακούφιση στην είσοδο στον Φάρο, θα ολοκληρωθεί με την μετακίνηση του περίπτερου που βρίσκεται εκεί, του οποίου η θέση αντιβαίνει σε όλους τους ισχύοντες κανονισμούς.
Είναι γεγονός πως κάθε μεταβολή σε συνήθειες δεκαετιών, προξενεί δυσάρεστα συναισθήματα…. Μας ξεβολεύει! Για το λόγο αυτό, και η εφαρμογή των νέων μέτρων, ειδικά στην είσοδο- έξοδο στο Φάρο, απαιτεί δυστυχώς την παρουσία των Δημοτικών Αστυνομικών και τις συχνές «επισκέψεις» των ανδρών της Τροχαίας Κηφισιάς.
Ωστόσο οι αλλαγές αυτές, σιγά – σιγά συνηθίζονται και αρχίζουν να υιοθετούνται από το κοινό….
Πηγή ενημέρωσης: άρθρο του κ. Αλέξανδρου Καριώτη, Αντιδημάρχου της Τεχνικής Υπηρεσίας που δημοσιεύτηκε στο “Παράθυρο” Δεκεμβρίου 2015