Ικανοποίηση και μόνο μπορούν να δώσουν τα αποτελέσματα στα Λύκεια Νέου Ψυχικού, Φιλοθέης, Ψυχικού, ενώ τίποτα δεν δείχνει να ανακόπτει την ανοδική πορεία των μαθητών της Βαρβακείου σχολής.
Λύκειο Νέου Ψυχικού
Σε πορεία ανόδου το Λύκειο Νέου Ψυχικού. Συγκρίνοντας τα φετινά ποσοστά επιτυχίας, με την περίοδο 2012-13, υπάρχει σημαντική άνοδος στους επιτυχόντες από τις μέσες βαθμολογίες πρόσβασης , έως και τα αριστεία. Συγκεκριμένα 30 μαθητές έναντι 22 της περσινής χρονιάς βαθμολογήθηκαν από 15 έως 17,5, και 18 μαθητές έναντι 14 της περσινής χρονιάς, βαθμολογήθηκαν από 17,6 έως 20. Το θετικό αυτό ποσοστό έρχεται βέβαια και σε συνάρτηση με τον περσινό αριθμό των εξεταζόμενων μαθητών οι οποίοι ήταν 117, ενώ εφέτος υπολείπεται μόνο ένας. Στις Πανελλήνιες πήραν μέρος 116 μαθητές.
Οι δέκα πρώτοι μαθητές βάσει του βαθμού πρόσβασης είναι οι εξής:
Σκαλτσάς Ιωάννης 19,38- Σγούντζου Ευαγγελία 19,13- Μπακτή Κρυσταλλία 19,10- Κοσμοπούλου Μαρία Ελένη 19,08- Παπαδοπούλου Ελευθερία 18,83- Μουζάκης Πολύκαρπος 18,56- Κουρμπάνη Ελένη Δανάη 18,37- Βελλόπουλος Αντώνιος 18,33- Τζεπαπαδάκη Αφροδίτη 18,33 και Δουλγέρης Κωνσταντίνος 18,20.
Συζητήσαμε με τον Γιάννη Σκαλτσά για την πορεία του προς την αριστεία και βέβαια αν το περίμενε την πρωτιά! Ο νεαρός μας δήλωσε:
«Το καλοκαίρι του 2013 διάβασα αρκετά. Προετοιμάστηκα κατάλληλα για τις φετινές εξετάσεις και αυτό απέδωσε καρπούς. Περίμενα ότι θα πάω καλά αλλά όχι ότι θα βγω πρώτος. Είχα ένα σύστημα μελέτης που δεν το άλλαξα και πολύ εξαιτίας της σημαντικότητας των Πανελληνίων. Δύο ώρες διάβασμα, σχολείο, φροντιστήριο, βόλτα με τους φίλους μου και γενικά ήμουν χαλαρός και χωρίς άγχος. Στον τελικό μου βαθμό νομίζω ότι έπαιξε ρόλο το γραπτό μου στην έκθεση που δεν περίμενα να πάρει 18, και έτσι μου ανέβασε τον γενικό μέσο όρο». Στην ερώτηση μας για την επιλογή της σχολής με κριτήριο την αγάπη του επαγγέλματος ή την οικονομική κατοχύρωση, ο Γιάννης είναι ειλικρινής: «Από μικρός ήθελα να γίνω Πολιτικός μηχανικός. Δεν μπορώ να αγνοήσω ότι σήμερα σε αυτόν τον κλάδο υπάρχει τρομερή ανεργία. Σίγουρα όμως θα πάω στο Πολυτεχνείο να σπουδάσω μηχανικός, μηχανολόγος αλλά σκέφτομαι και σαν ναυπηγός». Τέλος ο Γιάννης δεν ξέχασε να ευχαριστήσει τόσο τους καθηγητές στο σχολείο, όσο και το φροντιστήριο του με τους εξαίρετους καθηγητές τους.
Η δεύτερη σε σειρά επιτυχών, Ευαγγελία Σγούντζου (φωτογραφία), μας επισήμανε ότι για την ίδια, οι γερές βάσεις για την σωστή προετοιμασία των Πανελληνίων άρχισε από την Ά Λυκείου κιόλας. Δεν περίμενε ότι θα πάει τόσο καλά-κερδίζοντας την πρωτιά στα μόρια- αλλά μας τόνισε ότι χωρίς να χρειαστεί να διαβάσει πολύ, υπήρξε επιμελής. Πώς αντιλήφθηκε η Ευαγγελία την διαδικασία των Πανελληνίων εξετάσεων; « Είναι ένα ψυχολογικό παιχνίδι» μας είπε συμπληρώνοντας ότι «πέρα από την υποστήριξη της οικογένειας, η συναισθηματική ισορροπία είναι το κλειδί της επιτυχίας». Για το μέλλον; «Δεν έχω καταλήξει ακόμα σε κάποια σχολή αλλά σκέφτομαι την Φιλοσοφική ή την Νομική».
Λύκειο Ψυχικού
Μεγάλη έκπληξη πρωτιάς για το Λύκειο Ψυχικού. Μετά τις περσινές μετριότατες αποδόσεις, το Λύκειο Ψυχικού δείχνει, πώς η καλή συνεργασία μαθητών και καθηγητών σε συνδυασμό με την μεθοδική μελέτη, φέρνουν τα πολύ θετικά αποτελέσματα. Οι μόλις 6 μαθητές που την περίοδο 2012-13 είχαν καταφέρει να συγκεντρώσουν βαθμολογίες άνω του 17, εφέτος έγιναν 20!
Χαρακτηριστική είναι η δήλωση στα «Τοπικά Νέα» της μαθήτριας Δήμητρας Κρυσταλλάκη (φωτογραφία) που επέλεξε τις Θετικές Επιστήμες και κατέκτησε την πρώτη θέση με 19.405 μόρια εισαγωγής και βαθμό απολυτηρίου 19,7!
«Η ευγενής άμιλλα μεταξύ των συμμαθητών μου, και η βοήθεια των καθηγητών στην ανταλλαγή γνώσεων, έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην επιτυχία μου» μας είπε.
Μας δήλωσε επίσης ότι δεν έχει αποφασίσει ακόμα σε ποια σχολή θα πάει και απαντάει ξεκάθαρα -σε σχετική μας ερώτηση- ότι η πιο σημαντική παράμετρος επιλογής σχολής, δεν είναι οι επαγγελματικές προοπτικές αλλά «να μου αρέσει αυτό που κάνω».
Κατά τα άλλα μας είπε ότι η συμπαράσταση από την οικογένεια της, και η κατανόηση τους στον δύσκολο δρόμο προς τις εξετάσεις, ήταν το πιο σημαντικό πράγμα που έζησε. Θέλησε να τους ευχαριστήσει και Δημόσια μέσω της εφημερίδας μας: «Το πιο μεγάλο και βαθύ ευχαριστώ, το δίνω στην οικογένεια μου».
Οι δέκα πρώτοι επιτυχόντες του Λυκείου Ψυχικού σύμφωνα με τον βαθμό πρόσβασης, είναι οι εξής:
Κρυσταλλάκη Δήμητρα 19,7- Μητσέα Ελένη 19,5- Αλεγρά Μαρία- Ιωάννα 19,3 -Φροντιστα Όλγα 19,1- Μακεδόνα Επιστήμη-Άννα 19,0- Αμυγδαλάρης Αριστείδης 18,7- Πάσχος Γεώργιος 18,6- Κοφινά Στεφανία 18,6- Τσαλεζα Αναστασία 18.5 και Πανταζέλος Νικόλαος 18,4.
Βαρβάκειος Πρότυπο Λύκειο
Την περσινή εξεταστική περίοδο στην Βαρβάκειο Σχολή υπήρξε μια αναστάτωση σχετικά με τον τρόπο εισαγωγής των μαθητών από το Γυμνάσιο στο Λύκειο. Τα «Τοπικά Νέα» είχαν παρακολουθήσει από κοντά την ταλαιπωρία τόσο των μαθητών όσο και των γονέων τους για το θέμα αυτό και μάλιστα λίγες μόλις ημέρες πριν από τις εξετάσεις. Παρόλα αυτά, όπως και πέρυσι, έτσι και φέτος, τίποτα δεν δείχνει να ανακόπτει την ανοδική πορεία των μαθητών της Βαρβακείου σχολής. Να υπενθυμίσουμε ότι πριν από δύο εβδομάδες, η 11μελής ομάδα μαθητών Λυκείου του τμήματος Φυσικής της Βαρβακείου Σχολής με τον τίτλο «Σύντροφοι του Οδυσσέα», κέρδισε το πρώτο διεθνές βραβείο έρευνας που θα τους επιτρέψει να ταξιδέψουν το προσεχή φθινόπωρο στην Ελβετία, ώστε να εκτελέσουν το πείραμα τους στον μεγάλο επιταχυντή του CERN.
Οι πρώτοι των πρώτων λοιπόν σε αυτές τις εξετάσεις ήταν:
ο Ιάκωβος Κυριάκος με 19,15, ο Κωνσταντίνος Πολυζώης με 19,02 και ο Παναγιώτης Ζυγουρός με 18,95. Ακολουθούν επίσης με μεγάλες βαθμολογίες οι: Διονύσης Γράμψας με 18,77(Τ)- Χαράλαμπος Καραπαπάς με 18,54(Θ)- Γεώργιος Παπαθεοδώρου με 18,53(Τ)- Χριστόδουλος Σκουρλέτος(Τ) και Αικατερίνη Αντωνίου(Θ) με 18,47 έκαστος, Απόστολος Λάμπος με 18,40(Τ)- Δήμητρα Σωφρονίου με 18,24(Τ) και τέλος η Ελπίδα Παπαδοπούλου-Κραβαρίτου και Βασιλική Ανωγειανάκη(Θ) με 18,24.
«Δεν περίμενα την πρώτη θέση»
Σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχαμε με τον μαθητή Ιάκωβο Κυριάκο (φωτογραφία), μας εκμυστηρεύτηκε ότι δεν περίμενε την πρώτη θέση γιατί οι δυνατότητες των συμμαθητών του ήταν- και αποδείχθηκαν- το ίδιο σημαντικές κάτι που το γνώριζε. Στην ερώτηση μας: «Τι έπαιξε καθοριστικό ρόλο για την πρωτιά;» ο Ιάκωβος μας είπε ότι: «Για όλους μετράει ως ένα σημείο ο προγραμματισμός και η προετοιμασία που κάνεις. Σημαντικό ρόλο παίζει και η στιγμή που γράφεις. Πολλές φορές αγχώνεσαι και δεν αποδίδεις. Εγώ ήμουν πολύ ψύχραιμος». Πόση πίεση ασκείται στον μαθητή κατά την διάρκεια των εξετάσεων και πως αυτή η πίεση «εξατμίζεται» ρωτήσαμε τον Ιάκωβο: «Προσαρμόζεις το διάβασμα σε εσένα παρά το αντίθετο» μας είπε. «Σε στιγμές πίεσης έβγαινα βόλτα με τους φίλους μου». «Από δώ και πέρα, τι;» , ήταν η τελευταία μας ερώτηση: «Με ενδιαφέρει η μηχανολογία, οι μηχανές και οι κατασκευές. Ακόμα δεν έχω αποφασίσει αν θα ακολουθήσω τους μηχανολόγους- μηχανικούς του Πολυτεχνείου ή του Μηχανικού Αεροσκαφών. Θα δούμε».
Λύκειο Φιλοθέης
Ικανοποίηση και μόνο μπορούν να δώσουν τα αποτελέσματα στο Λύκειο Φιλοθέης. Ακολουθώντας μια σταθερή πορεία επιτυχιών από τα προηγούμενα χρόνια, το Λύκειο Φιλοθέης συνεχίζει και εφέτος να δίνει τα ίδια και ακόμα καλύτερα ποσοστά. Την περίοδο 2011-12 μόνο 6 μαθητές κατάφεραν την εισαγωγή τους σε ΑΕΙ και ΤΕΙ. Την επόμενη χρονιά (2012-13) οι επιτυχόντες έγιναν 37 εκ των οποίων οι 31 πέτυχαν την εισαγωγή του σε ΑΕΙ. Την εκπαιδευτική περίοδο που διανύουμε, οι επιτυχόντες ανέβηκαν σε 44. Οι 10 μάλιστα από αυτούς έφεραν βαθμολογίες άνω του 17,5.
Αναλυτικά και με σειρά ανώτερης βαθμολογίας μορίων, οι δέκα πρώτοι είναι οι εξής:
Μάρκου Αικατερίνη -18866, Μπελντέκος Ιωάννης-18744, Βουλτσίδης Θωμάς -18715, Λαλαούνης Αλέξανδρος – 18549, Καμιτσάκης Παναγιώτης -18446, Στρατάκης Δημήτριος -18392, Λεκατσάς Κωνσταντίνος -18311, Σπηλιοπούλου Χριστίνα -18230, Μαρκέλλα Γεωργαρουδάκη -18142, και Σκορδάς Ευάγγελος -17974
Στην συνομιλία μας με την αριστεύσασα Κατερίνα Μάρκου, η ειλικρίνεια περίσσευε. Και πώς θα μπορούσε να είναι διαφορετικά όταν είσαι νέος με όνειρα και μάλιστα όταν έχεις πρωτεύσει; Για την Κατερίνα δεν υπάρχει κάποια μυστική συνταγή για επιτυχία στις εξετάσεις:
«Ο καθένας αντιμετωπίζει την κατάσταση με διαφορετικό τρόπο ανάλογα με την προσωπικότητά του και τις ψυχικές του αντοχές. Ίσως ένας τρόπος είναι να κατανοείς την ύλη που διαβάζεις, και να την επαναλαμβάνεις σε τακτά διαστήματα έτσι ώστε να μην δημιουργούνται κενά. Παίζει όμως ρόλο ο τρόπος μελέτης που ο κάθε μαθητής επιλέγει;» ρωτήσαμε την Κατερίνα που μας χάρισε την πιο ειλικρινή της απάντηση:
«Το μεθοδικό διάβασμα βοηθάει. Εγώ δεν κατάφερα ειδικά εφέτος να έχω πρόγραμμα μελέτης. Δεν κατάφερα να τα δώσω όλα γιατί δεν μου περίσσεψε άλλη ψυχική δύναμη». Γιατί όμως συνέβη αυτό; -ρωτήσαμε. «Αισθάνεσαι την πίεση γύρω σου. Νοιώθεις “δακτυλοδεικτούμενος” επειδή δίνεις Πανελλήνιες. Όλοι μιλάνε για αυτό. Το καταλαβαίνω μέχρι ενός σημείου… γιατί από τις εξετάσεις αυτές καθορίζεις το μέλλον σου αλλά εμένα με κούρασε». Και πώς το αντιμετώπισες; ήταν η επόμενη ερώτηση. «Επέλεξα να κάνω περιπάτους με άτομα που σου ανέβαζαν το ηθικό και δεν μεγαλοποιούσαν τις εξετάσεις. Δεν μιλούσαν για αυτές. Το πιο σημαντικό είναι να περιβάλλεται κανείς από ανθρώπους που τον στηρίζουν μέχρι τέλους τόσο απτά ,όσο και πνευματικά, ανεξαρτήτως αποτελέσματος ,όπως η οικογένεια, οι εκπαιδευτικοί και οι φίλοι. Αυτό ουσιαστικά με βοήθησε πάρα πολύ».
Η Κατερίνα δεν έχει αποφασίσει ακόμα σε ποια σχολή θα δηλώσει συμμετοχή αλλά για ένα πράγμα είναι σίγουρη: «Οι θετικές επιστήμες πάντα με γοήτευαν. Η Χημεία, μα πάνω από όλα η Βιολογία. Είναι ένας κόσμος μυστηρίου». Εμείς να ευχηθούμε σε όλα τα παιδιά που πήραν μέρος στις Πανελλήνιες Εξετάσεις, ό,τι καλύτερο για το μέλλον τους. Το αξίζουν.
Πηγή Ενημέρωσης: Αναδημοσίευση του άρθρου του Νίκου Μενεμενόγλου από την εφημερίδα του προάστιου “Τοπικά Νέα”.